Van nieuw initiatief naar gevestigd evenement

In 2016 werd de eerste editie van het Deventer Stadsfestival georganiseerd vanuit een groep enthousiaste maar ervaren organisatoren uit Deventer. De ambitie om een popfestival te organiseren voor het hele gezin viel in de smaak; circa 7.500 bezoekers kwamen op de eerste editie af. De bezoekersaantallen bleven stijgen tot de uitverkochte editie van vorig jaar, met 10.000 bezoekers. Het festival kent een diverse programmering en trekt bezoekers uit de gehele regio. Artiesten als Waylon, Miss Montreal, Lil Kleine en VanVelzen stonden afgelopen jaren op het programma.

 

Voor komende editie wil het festival niet groeien in aantallen, maar wel een kwalitatieve stap nemen. In 2019 zullen er niet meer kaarten verkocht worden, wel moet er meer aandacht worden besteed aan het (rand)programma, de aankleding en sfeer. De organisatie houdt dan ook de blik op de toekomst: Het Deventer Stadsfestival is een blijvertje en daarmee aanwinst voor de stad. Naast Het Deventer Stadsfestival is de organisatie ook verantwoordelijk voor het Oud & Nieuw feest in Fooddock (reeds uitverkocht met 1.200 tickets) en Het Deventer Koningsfestival. 

 

De festivalorganisatie is de komende maanden druk bezig met het samenstellen van het programma. Informatie over ticketverkoop volgt binnenkort.